Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Edirne'de Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu'nun açılışını gerçekleştirdi. Ocak ayında 7 farklı ulaşım projesinin açılışını yaptıklarını belirten Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin ulaşım altyapısındaki gelişmelere dikkat çekti. 23 yılda bölünmüş yol ağının 6 bin kilometreden 29 bin 730 kilometreye ulaştığını, 77 ili birbirine bağladığını vurguladı. Ayrıca, köprü ve tünel uzunluklarında da önemli artışlar kaydedildiğini ifade etti. Bununla birlikte, otoyol ağının da 2003 yılından bu yana 1714 kilometreden 3796 kilometreye çıkarıldığını belirtti. Bu gelişmeler, Türkiye'nin ulaşım ağının modernizasyonuna ve ülke ekonomisine olumlu katkılar sağlamaktadır.

Edirne'nin Ulaşım Altyapısına Yatırım

Edirne'nin jeopolitik konumu ve transit taşımacılıktaki önemine değinen Bakan Uraloğlu, şehre yapılan yatırımlar hakkında bilgi verdi. Yaklaşık 50 milyar TL'lik yatırımla Edirne'nin ulaşım ve iletişim altyapısının güçlendirildiğini söyledi. Bölünmüş yol uzunluğunun 70 kilometreden 277 kilometreye, BSK kaplamalı yol uzunluğunun ise 264 kilometreden 613 kilometreye çıkarıldığını vurguladı. Malkara Ayrımı-İpsala-Hudut Kapısı Yolu'nun bölünmüş yol olarak trafiğe açıldığını ve Keşan-Korudağı-Gelibolu projesinin tamamlandığını belirtti. Edirne–Kırklareli Yolu, Keşan–Enez Yolu, Tarihi Uzunköprü’nün restorasyonu ve Oğulpaşa Köprüsü yapımı gibi projelerin devam ettiğini de ekledi. Bu gelişmeler, Edirne'nin ulaşım ağına önemli katkılar sağlayarak bölgenin ekonomik gelişimini desteklemektedir.

Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu Projesi

7,6 kilometre uzunluğundaki 4 şeritli Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu, Yunanistan ile olan ticaretin kolaylaştırılması ve ulaşımın hızlandırılması için büyük önem taşıyor. Proje kapsamında, Dr. Mehmet Müezzinoğlu ve Yıldırım Beyazıt Köprüleri ile K4-K5 Üstgeçit Köprüleri ve Tunca İkileme Köprüsü inşa edildi. Bu yol sayesinde, Pazarkule Sınır Kapısı'nın TEM Otoyolu'na direkt bağlantısı sağlanarak, hem zamandan hem de yakıttan önemli tasarruflar elde edilecek. Yıllık 49,5 milyon TL tasarruf sağlanması ve karbon emisyonunun azaltılması hedefleniyor. Gazimihal ve Yıldırım Kavşakları ile Edirne'nin batısındaki yeni yerleşim alanlarının TEM Otoyolu'na ve şehir içine ulaşımları da güvenli hale getirildi. Bu proje, Edirne'nin ve çevre bölgelerin ekonomik gelişimi için büyük önem taşımaktadır.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi

Türkiye'nin demiryolu altyapısındaki gelişmelere de değinen Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule demiryolu projesinin ilerleyişinden bahsetti. Projenin yüzde 95'inin tamamlandığını ve 2025 yılında hizmete alınmasının planlandığını açıkladı. Proje, Kapıkule'ye yeni bir istasyon inşa edilmesini ve Edirne İstasyonunun modernize edilmesini içeriyor. Mevcut hat kapasitesinin 4 kat artırılması ve seyahat sürelerinin kısalması hedefleniyor. Bu proje, Türkiye'nin uluslararası demiryolu bağlantısını güçlendirirken, Edirne'nin de İpek Demiryolu güzergahındaki önemini artıracaktır. Bu da hem uluslararası ticaret hem de ulaşım konusunda büyük bir gelişme anlamına gelmektedir.